Glimt fra Folkekirkemødet

Gudstjenenesten og fremtidens kirke i byen var til debat lørdag den 26. august, da omkring 300 mennesker var samlet til Folkekirkemødet i Aarhus.

Omkring 300 interesserede var mødt op til Folkekirkemødet, der foregik i Turbinehallen i Aarhus.
Foto: Henrik Bjerg

Sociolog Emilia van Hauen taler om Kirkens plads i byen under debatten 'Mennesket og kirken i fremtidens by'.
Foto: Henrik Bjerg

Kirkeminister Mette Bock taler om politiske visioner for kirken under debatten 'Mennesket og kirken i fremtidens by'.
Foto: Henrik Bjerg

Biskop over Haderslev Stift, Marianne Christiansen, fortæller om biskoppernes arbejde med liturgi under debatten 'Den relevante gudstjeneste'.
Foto: Jesper Moll

Forfatter Søren Ulrich Thomsen giver et forsvar for gudstjenesten under debatten 'Den relevante gudstjeneste'.
Foto: Jesper Moll

Folkekirkemødet 2017 sluttede med samtalekoncert med sangerinde Marie Carmen Koppel. Hun sang og fortalte om at formidle tro gennem sin musik.
Foto: Jesper Moll.

Foto: Jesper Moll.