Undervisning
Undervisning for voksne

Har du lyst til at fordybe dig i emner som tro, liv og kristendom, så har Folkekirken masser af undervisningstilbud til dig.

Undervisningen varierer fra sogn til sogn og har mange forskellige udtryk og former.

Nogle er længere forløb, imens andre er enkeltstående arrangementer.

Studiekreds og bibelmaraton

Nogle sogne har studiekredse, hvor du kan læse om og diskutere eksempelvis litteratur, eksistentielle spørgsmål, teologiske temaer, udvalgte filosoffer eller lignende.

Andre sogne tilbyder bibelmaraton, hvor du sammen med et hold andre bibel-interesserede læser bibelen over længere periode og løbende mødes for tale om indholdet. Bibelmaraton er ofte ledet af præsten.

Højskole og udlandsrejser

Nogle sogne har også tradition for at afholde kirkehøjskole. Kirkehøjskole er en slags minihøjskole, hvor du har mulighed for at fordybe dig i udvalgte temaer over flere dage.

Nogle sogne arrangerer også rejser til kulturhistoriske rejsemål, som på en eller anden måde er interessante for kristendommens historie. Det kan for eksempelvis være Rom, Israel, Tyrkiet eller Luther-byen Wittenberg.

På en sognerejse kan alle interesserede i sognet sammen få en oplevelse, som rummer både kirke, kultur og fællesskab.

Udflugter i Danmark

Turen behøver ikke gå udenlands. Mange sogne arrangerer også udflugter til interessante seværdigheder inden for landets grænser, eksempelvis domkirker, museer, moderne kirkebyggeri og meget andet.

Også foreningen Teologi for Lægfolk arrangerer kurser for alle, der har lyst til at lære mere om kristendommen.

Derudover arrangerer de fleste sogne løbende sognearrangementer som foredrag, sangaftener og meget andet.

Hvis du gerne vil vide, hvilke undervisningstilbud dit sogn byder på, kan du søge i kirkekalenderen.

God fornøjelse!