Cilles sidste dag
6: "Jeg har savnet dig"

Episode 6 - “Jeg har savnet dig”

800 mennesker var samlet i Budolfi Kirke for at sige farvel til 18-årige Cecilie Næblerød. Det var den 10. marts 2006, en uge efter Cille var blevet slået ihjel af sin ekskæreste David. I sidste afsnit af 'Cilles sidste dag' besøger moren, Lisa Næblerød, for første gang siden 2006 Budolfi Kirke sammen med hospicepræst Ole Raakjær.

Tilrettelæggelse: Michael Nørrelund
Musik: Stine Kloster og Christian Søndergaard
Lyd-design: HPNG Media

Serien er produceret for Folkekirken / Aalborg Stift.

Om 'Cilles sidste dag'

Podcast-serien 'Cilles sidste dag' er en mors fortælling om den knusende sorg over at miste sin datter på tragisk vis. Men det er også en historie om at insistere på at skabe et meningsfuldt og rigt liv, på trods.

Lisa Næblerød kender om nogen til sorgens mørke. Hun er mor til Cecilie Næblerød, bedre kendt som Cille, som blev dræbt af sin ekskæreste til en fastelavnsfest på Hasseris Gymnasium i Aalborg. Et drab, som lagde Lisas liv i ruiner og sendte chokbølger igennem hele landet.

I 'Cilles sidste dag' tager Lisa os med tilbage til den fredag for 15 år siden, som ændrede alt. En dag som rummede et hav af lyse og lykkelige stunder mellem mor og datter, men som endte i det mørkeste mørke.

Lyt til hele podcastserien her på siden eller find den der, hvor du normalt lytter til podcast.