Børn og unge
Kor

Folkekirkens Ungdomskor

Sangglæde og fællesskab er i fokus når folkekirken tilbyder børn og unge over hele landet at være en del af et af folkekirkens mange kor.

Folkekirkens Ungdomskor – FUK – er landsorganisationen af børne- og ungdomskor i folkekirken og den er med sine ca. 12.000 korsangere og korledere Danmarks største kororganisation.

Sangglade børn får gode oplevelser i kirkens kor. Nogle kor synger også til gudstjenester og giver koncerter.

Hvem synger i korene?

Folkekirkens kor er for alle, der elsker at synge - både de yngste børn og de mere erfarne korsangere. Der er dog stor forskel på hvilke kor, der er i de lokale sogne.

Deltag i kor

Hvis du eller dit barn gerne vil synge i et af folkekirkens kor, så kontakt dit lokale sogn. De kan fortælle hvilke kor, der er i dit nærområde.

Se meget mere om Folkekirkens Ungdomskor på FUK´s hjemmeside.

Find din kirke

Sankt Johannes Sogn