AV-rum
Visuel identitet

Visuel identitet

I december 2012 fik folkekirken en fælles visuel identitet og logo, som alle i folkekirken kan bruge. 

Folkekirkens logo findes i 8 forskellige farver og en regnbuefarvet version. Se dem alle i menuen Logo materialer.

Og kig i Om projektet, som fortæller om tankerne bag og arbejdet med at finde frem til netop dette logo for folkekirken.Her er også designmanualen med vejledning til, hvordan elementerne kan bruges. Desuden filer til print af plakater, salmeark og en tryk-fil til et julekort. Hent filerne her.

Alle sogne, provstier, stifter og institutioner i folkekirken og folkekirkelige organisationer (organiseret i FKOF) må anvende folkekirkens logo. Logoet og den visuelle identitet, som udfoldes i Folkekirkens Grafiske Værktøjskasse, er et tilbud til alle i folkekirken. Det er frivilligt, om man vil bruge det.

Folkekirkens Grafiske Værktøjskasse kan man fremstille tryksager som plakater, brevpapir, telegrammer, foldere mm, i skabeloner, som er lette at bruge. Der er også en billeddatabase med foto og grafik, som kan bruges frit i materialerne. 

Arbejder du med kommunikation i folkekirken og har du ønsker til den grafiske værktøjskasse, så skriv til os på support@folkekirken.dk


Hent logo og grafik

Kommercielt brug af logo

Presse

Om projektet

Gå til Folkekirkens Grafiske Værktøjskasse