Dagens ord

Dagens ord er en app, der retter sig mod det moderne menneske, som gerne vil have den kristne dimension med i hverdagen på en let tilgængelig måde.

Dagens ord udgår som app

I 2020 udgår Dagens ord i app-form. Det betyder, at man ikke længere kan hente app'en fra f.eks. App Store eller Google Play og installere den på sin telefon.

Du kan dog altid finde videoerne fra Dagens ord her på hjemmesiden.

Hvis du allerede har app'en, kan du opleve tekniske problemer

Dagens ord blev udviklet som en projekt, der varede fra 2011 til 2015. Der er ikke længere nogen, som aktivt udvikler på app’en. Den er kun til de versioner, den i sin tid blev lavet kompatibel med. Så nyere udgaver af iOS og Android vil den desværre ikke virke på.

I app' en er der fire dele, du kan dykke ned i: Dagens ord, Salmer, Bøn og Velsignelse.

• Dagens ord
    Dagligt får du et videoklip med en præst, der reflekterer over et bibelord. Der lægges op til at tænke over store og små aspekter af livet.
  • Salmer
    Lyt til Dagens salme, der er sunget af et af Folkekirkens Ungdomskor. Du kan også lytte til mange andre af de største danske salmer.
  • Bønner
    Læs bønner eller skriv din egen. De bønner, du sender ind, gennemlæses og godkendes, inden de bliver synlige i Dagens ord.
  • Velsignelsen
    Læs og lyt til velsignelsen.

Om Dagens ord

Det er folkekirken.dk, som står bag. Dagens ord blev oprindeligt til i et samarbejde mellem DR og folkekirken.dk, som drev den digitale andagt i fælllesskab fra 2011-2015.