Børn og unge
Spaghettigudstjeneste

Den mest populære af alle børne- og familiegudstjenester er den korte eftermiddagsgudstjeneste, der er efterfulgt af fællesspisning.

Det bliver de fleste steder kaldt spaghettigudstjeneste, men kan også hedde Gud og gourmet, Kirke og pizza, Fortælling og frikadeller eller noget helt andet.

Kirke og kristendom i børnehøjde

Til en spaghettigudstjeneste bliver der fortalt og leget bibelhistorier for de mindste børn, så de kan forstå det. Man synger også med børnene, beder fadervor, og bliver velsignet.

Mange børnefamilier med en travl hverdag synes, at gudstjeneste og fællesspisning er en god kombination. Det kan passe bedre at gå i kirke med børnene på en hverdag end søndag formiddag. Især når man ikke skal hjem og lave aftensmad bagefter.

Det praktiske

Nogle steder koster det penge og kræver tilmelding at deltage i fællesspisningen efter gudstjenesten.

Se i Kirkekalenderen, om der er spaghettigudstjenester i din lokale kirke.