Folkekirken.dk
Job

Job i folkekirken

Folkekirken beskæftiger over 12.000 medarbejdere på landsplan, godt hjulpet af flere tusinde frivillige. Det kræver engagerede og kompetente folk inden for både økonomi og kommunikation, kultur, it, håndværk, administration og ledelse.

Læs mere om, hvem der arbejder i kirken her.

Find alle stillingsopslag til job i folkekirken herunder.

Stillingsopslagene er et udtræk fra Jobnet. Når stillingsopslaget ligger der, er det også at finde nedenfor.

Provstisekretær til sjov og udfordrende hverdag

Er du klar til at få det økonomiske overblik i et moderne og yderst velfungerende provsti, hvor du både får fleksible rammer og mulighed for indflydelse.

 

Velkommen til Horsens Provsti

I Horsens Provsti sikrer vi de trygge rammer, som hviler over vores 30 sogn, 36 præster og 25 menighedsråd. Med provsten og provstiudvalget i spidsen håndterer vi alle økonomiske og administrative opgaver.

Tager du et kig indenfor, finder du en værdibaseret organisation, som bygger på ordentlighed, næstekærlighed og respekt. Vi ved, at det forpligter at være en folkekirke, og vi har masser af spændende projekter og tiltag på tegnebrættet.

Mange af vores medlemmer er frivillige, som brænder for vores sag og gerne vil gøre en forskel.

 

Bliv det økonomiske anker

Som provstisekretær bliver du en del af et team med en god kollega med samme titel som dig. Det er jeres opgave at støtte provsten og provstiudvalget i det daglige, ligesom I også tilbyder rådgivning til menighedsrådsmedlemmer og præster i provstiet. Her vil du få det økonomiske ansvar og håndtere en række administrative opgaver. Helt konkret får du en hverdag, hvor du:

  • har det samlede økonomiske overblik, og du leverer de tal og analyser, som vi bruger til at lægge budgetterne
  • får regnskabsansvaret for provstiudvalget, som inkluderer bogføring og budget
  • laver sagsbehandling på diverse sager, såsom byggeprojekter og ansættelse af nye præster
  • servicerer provsten og provstiudvalget, hvor du bl.a. hjælper med at afvikle møder og tage referat
  • hjælper til i andre provstier i Aarhus Stift, når de har brug for en ekstra hånd.

Du får en masse forskellige opgaver i denne rolle, så vi skal nok sørge for at klæde dig godt på.

 

En fleksibel hverdag, du kan præge

Du får rig mulighed for at planlægge dagene, så de passer til dit skema, så længe kontoret er bemandet i dagtimerne. Det giver dig frihed til at arbejde på de tidspunkter, som passer dig, så længe opgaverne bliver løst, og du deltager på de møder, du skal. Og i takt med du får mere og mere erfaring, bliver det også muligt for dig at byde ind – fx når vi lægger budgetterne for provstiet.

 

Stærk i økonomi

Provstiudvalget og mange andre af vores medlemmer kommer med vidt forskellige baggrunde, så det er vigtigt, at du både kan vejlede og tale med direktøren såvel som tømreren. Du behøver ikke have brancheerfaring, og vi er ikke fastlåste på din baggrund, så længe du:

  • har erfaring med økonomi og regnskab og kan lave de analyser, som vi træffer beslutninger ud fra
  • er yderst struktureret og kan holde styr på de mange opgaver, som du er med til at løse
  • har en interesse i at arbejde for Folkekirken.

 

Interesseret?

Har du spørgsmål til stillingen, eller vil du høre flere gode grunde til, at du skal være vores nye kollega? Så kan du kontakte provst Annette Brounbjerg Bennedsgaard på 7564 1818 eller provstiudvalgsformand Ilse Kyndesgaard på 4062 1669.

Send din ansøgning, dit CV, relevante bilag og kontakt til referencer til os på Horsens Provstiudvalg på horsens.provsti@km.dk inden den 3. juni kl. 12. Vi inviterer til samtaler i juni og tiltrædelse er 1. august 2020. I ansættelsesprocessen laver vi en profiltest.

Løn og ansættelse i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og HK, med indplacering i basisløngruppe 3, sats 1. svarende til for tiden 320.137 kr. årligt. Hertil kan forhandles relevant tillæg efter relevante kvalifikationer eller uddannelse. Der ydes 15% i arbejdsgiver betalt pensionsbidrag. Der er tre måneders prøvetid.

Vi glæder os til at høre fra dig!

 

OBS: da vi er underlagt de samme retningslinjer som alle andre offentligt ansatte, arbejder vi på nuværende tidspunkt hjemmefra.