Kirkekortet

Landets kirker byder på adskillige oplevelser. De enestående bygninger og smukke kunstværker rummer århundreders Danmarks- og kulturhistorie.

Brug Danmarkskortet herunder til at finde en kirke i nærheden af dig, som du kan besøge for at opleve arkitektur, kirkekunst og historie. Ved hvert ikon kan du læse mere og klikke dig videre til kirkens egen hjemmeside.

Hvis du vil finde arrangementer, skal du se i Kirkekalenderen.

Siden bliver løbende opdateret, og hvis du kender en kirke med flot kunst eller arkitektur, en særlig stemning eller en spændende historie, som skal på kortet, så send en mail til redaktion@folkekirken.dk.

Vejkirker

Kirkefondet udgiver hvert år guides til vejkirker, man kan besøge. Du kan finde brochurerne i de deltagende kirker, på biblioteker, turistbureauer, campingpladser, rastepladser mv. Du kan også downloade dem på Kirkefondets hjemmeside.