Leise og Lars Gustav ransager 'Herrens Veje'

Leise og Lars Gustav ransager 'Herrens Veje'

I takt med at DR's dramaserie 'Herrens Veje' vises på DR1, vil sognepræsterne Leise og Lars Gustav gøre det umulige: De vil ransage 'Herrens Veje'.

Leise og Lars Gustav ransager Herrens Veje

Leise Christensen, sognepræst i Skt. Johannes i Aarhus, og Lars Gustav Lindhardt, sognepræst i Avedøre. Foto: Kåre Gade, Folk&Kirke

Kåre Gade, Folk&Kirke

Hver søndag, når det ugentlige afsnit af 'Herrens Veje' toner ud, sætter Leise og Lars Gustav sig til tasterne for at udlægge teksten.

Hvad er det glade budskab? Prædiker serien for døve øren? Er den frelst, profetisk eller bare et syndigt rod? Og vil det lykkes Leise og Lars Gustav at finde meningen med det hele?

Følg med her, når Leise og Lars Gustav følger 'Herrens Veje' – fra den 25. september og hver mandag derefter.

Herrens Veje

• Et familiedrama om det moderne menneskes tro og tvivl.
  • TV-serien handler om en præstefamilie, om fædre og sønner, om forventninger, kærlighed og konflikter i en familie, hvor de hver især udfordres i deres personlige tro.
  • Sæson 1 består af 10 afsnit og har premiere på DR1 søndag den 24. september 2017.
  • Der er også planlagt en sæson 2 til efteråret 2018.

LÆS ALLE artikler og interviews om 'Herrens Veje' her.

LÆS OGSÅ:

Lars Mikkelsen: Mere legalt at tale om sex end om tro

Passion og lidenskab i præstegården

Folk&Kirke

Folk&Kirke er et magasin om det vi tror, tænker og taler om.

Magasinet er gratis og udgives af Helsingør Stift - en del af folkekirken.

Du kan også finde artiklen i Folk&Kirke her (eksternt link).